Δευτέρα, 28 Νοεμβρίου 2011

ΔΙΑΤΑΤΙΚΕΣ ΑΣΚΗΣΕΙΣ ΓΙΑ ΤΟ ΓΡΑΦΕΙΟ

Η καθιστική ζωή δεν οφέλησε κανέναν. Πολύ περισσότερο όταν αναγκαζόμαστε λόγω δουλειάς να είμαστε ακινητοποιημένοι σε μια καρέκλα, μπροστά από έναν ηλεκτρονικό υπολογιστή για ατελείωτες ώρες. Οι συνέπειες του καθιστικού αυτού τρόπου ζωής γίνονται γρήγορα εμφανείς στο μεγαλύτερο ποσοστό των εργαζομένων που ζουν και δουλεύουν υπό αυτές τις συνθήκες. Μυοσκελετικές κακώσεις, αρθρίτιδες, τενοντίτιδες, αυχενικό σύνδρομο, σύνδρομο καρπιαίου σωλήνα, πόνοι στην μέση, στην πλάτη, ακόμα και στα πόδια. Πόνοι που πηγάζουν κατά κύριο λόγο από την ανεπαρκή αιμάτωση των συγκεκριμένων περιοχών και φυσικά, από την κακή στάση του σώματος στην καρέκλα.
Κυρτώνουμε, ρίχνουμε τους ώμους μπροστά, ενίοτε ανεβάζουμε και το ένα πόδι πάνω με αποτέλεσμα να καταπονούμε φοβερά την σπονδυλική μας στήλη. Και όπως είναι γνωστό, οτιδήποτε καταπονείται αντιδρά. Από τα μικρά πιασίματα στο σβέρκο, μέχρι σοβαρές μυοσκελετικές κακώσεις όπως κύφωση, σκωλίωση, λόρδωση κτλ.

Αν όμως θέλετε να προλάβετε τα χειρότερα, τότε υπάρχουν αρκετές διατάσεις που μπορείτε να κάνετε στο γραφείο, χαλαρώνοντας τους μύες που δέχονται την περισσότερη πίεση. Δεν είναι ανάγκη να μετατρέψετε τον εργασιακό σας χώρο σε προσωπικό γυμναστήριο. Βέβαια, το ιδανικό θα ήταν να είχατε το δικό σας άνετο γραφείο, όπου θα μπορούσατε για ένα μισάωρο να κάνετε τις ασκήσεις που θα κάνατε και στο σπίτι. Αν κάτι τέτοιο δεν είναι εφικτό, τότε δεν έχετε παρά να δοκιμάσετε τις παρακάτω διατάσεις για τα μέρη του σώματος που καταπονούμε περισσότερο.

Προτού ξεκινήσετε τις ασκήσεις το πρώτο πράγμα που πρέπει να προσέξετε και το τονίζουμε αυτό είναι η στάση του σώματός σας. Δεν νοείται να θέλετε να ανακουφιστείτε από πιασίματα σε μέση και αυχένα, αλλά να κάθεστε μπροστά από τον υπολογιστή σαν ένα τεράστιο ερωτηματικό. Φέρτε την οθόνη στο ύψος των ματιών, έτσι ώστε να μην χρειάζεται να κυρτώνετε όταν την κοιτάτε και ρίξτε πίσω τους ώμους σας. Έχετε και τα δύο πόδια στο έδαφος και αν είναι δυνατόν βάλτε και ένα υποπόδιο κάτω από την καρέκλα για να τα ακουμπάτε εκεί. http://www.youtube.com/watch?v=ziJcgRHhrX4&feature=related

ΑΥΧΕΝΑΣ : Ξεκινώντας από το πάνω μέρος του σώματος, το βασικότερο σημείο που πρέπει να τεντώσουμε, λόγω των φορτίσεων που δέχεται, είναι ο αυχένας. http://www.youtube.com/watch?v=Hx96pzlXH2o&feature=relmfu . Επιπροσθέτως, η παρακάτω άσκηση μπορεί άνετα να γίνει σε καρέκλα, όπως και η άσκηση που απεικονίζεται δίπλα . http://www.youtube.com/watch?v=a2LFtfoDbo0&feature=related 



ΩΜΙΚΗ ΖΩΝΗ - ΘΩΡΑΚΑΣ: Συνεχίζοντας μπορούμε να χαλαρώσουμε τους μύες των ώμων και του θώρακα. http://www.youtube.com/watch?v=MPnAlU70e7U&feature=relmfu , http://www.youtube.com/watch?v=uJP04wQVH30&feature=relmfu

ΑΝΩ ΑΚΡΑ : Εδώ παρουσιάζονται κινήσεις που μπουρούμε να κάνουμε για να χαλαρώσουμε τους βραχίονες και τα δάχτυλα των χεριών. http://www.youtube.com/watch?v=jzs6B5w5QFs&feature=relmfu,
http://www.youtube.com/watch?v=R6yNLePgbdY&feature=relmfu

ΠΛΑΤΗ - ΡΑΧΙΑΙΟΙ :  Στη συνέχεια θα διατείνουμε τις μεγαλύτερες μυικές ομάδες της πλάτη (πλατύ ραχιαίο, τραπεζοειδή, ρομβοειδή) και τους ραχιαίους που στηρίζουν την σπονδυλική στήλη.  http://www.youtube.com/watch?v=TymW8YXGZGc&feature=relmfu , http://www.youtube.com/watch?v=ll9Ta3A__fU&feature=relmfu

ΠΟΔΙΑ : Τελειώνοντας, θα τεντώσουμε τους μύες των ποδιών, η κόπωση των οποίων πολλές φορές προκαλεί πόνους τόσο στη μέση, όσο και στο ισχίο. Διάταση δικεφάλων μηριαίων : http://www.youtube.com/watch?v=5Rq4lDhFg3o&feature=related , διάταση οπίσθιων μηριαίων : http://www.youtube.com/watch?v=WkXyPuDec2s&feature=relmfu , διάταση τετρακεφάλων μηριαίων : http://www.youtube.com/watch?v=zxVQ9V2HXN0 , διάταση γαστροκνημίων : http://www.youtube.com/watch?NR=1&v=sO_ao7w_LR8 , διάταση πελματιαίων και δακτύλων των ποδιών : http://www.youtube.com/watch?v=vOqzBNMj4-4&feature=relmfu

Να θυμάστε ότι κάθε διατατική άσκηση πρέπει να έχει διάρκεια περίπου 30 δευτερόλεπτα!



 

 


Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου